Τα Όχι σε μια αγγελία εργασίας

Tips και συμβουλές με παραδείγματα (προς αποφυγή) για το πως και τι θα γράψετε σε μια αγγελία

Για ακόμα μια χρονιά, ξενοδοχεία και εποχιακές επιχειρήσεις ανά την Ελλάδα αναζητούν προσωπικό. Είτε γιατί δεν μπορούν να διατηρήσουν το προσωπικό ως συνεργάτες είτε διότι επεκτείνεται η επιχείρηση, μετά το τέλος των Χριστουγέννων βλέπουμε δειλά δειλά αγγελίες να δημοσιεύονται με αποκορύφωμα τα μέσα Μαρτίου όπου το φαινόμενο είναι στο Ζενίθ. Η δημοσίευση μιας αγγελίας αν και φαινομενικά είναι εύκολη υπόθεση, στην πραγματικότητα δεν είναι, με αποτέλεσμα να βλέπουμε πραγματικά “διαμάντια” και φυσικά τα αποτελέσματα της αγγελίας να μην είναι τα επιθυμητά. Σας παραθέτουμε λοιπόν πέντε από τα Όχι σε μια αγγελία εργασίας, όπως τα βρήκαμε δημοσιευμένα σε διάφορες ιστοσελίδες και τον τύπο.

Έχουμε ξαναγράψει ότι μια αγγελία έχει διπλό σκοπό στο άρθρο 10+1 Συμβουλές. Αφενός μια επιχείρηση κάνει γνωστή την πρόθεσή της να καλύψει μια θέση εργασίας η οποία είτε έμεινε κενή ή δημιουργήθηκε αλλά από την άλλη, ουσιαστικά προσπαθεί να διαφημίσει τον εαυτό της για να βρει τον καλύτερο υποψήφιο για την θέση. Σε αυτή την διαφήμιση όμως, θα πρέπει να σταθούμε καθώς ως Chef Syndicate, είδαμε πολλά “διαμάντια” τα οποία μάλλον δυσφημούν αντί να διαφημίσουν την επιχείρησή τους ως ιδανικό εργασιακό χώρο. Ας δούμε λοιπόν ένα προς ένα, τα σημεία τα οποία θα πρέπει να αποφύγουμε όταν συγγράφουμε ή δημοσιεύουμε μια αγγελία.

Χρειάζεστε συμβουλές ή βοήθεια

Επικοινωνήστε μαζί μας στο info@chefsyndicate.gr και θα σας απαντήσουμε άμεσα.

1 – Βάζουμε τα πραγματικά στοιχεία επικοινωνίας

“Τυφλά” στοιχεία επικοινωνίας δεν εξυπηρετούν σε τίποτα. Αντίθετα, ενισχύουν την πεποίθηση πως η επιχείρηση κρύβεται για κάποιο λόγο.

Έχουμε δει χιλιάδες αγγελίες την τελευταία πενταετία και αυτό το οποίο μας έχει κάνει εντύπωση είναι η επιμελής “απόκρυψη” των στοιχείων της επιχείρησης που την δημοσιεύει. Είτε λόγω της κακής φήμης που έχει αποκτήσει ή επειδή για κάποιο λόγο ο επιχειρηματίας θέλει να παραμείνει incognito, βλέπουμε αγγελίες με “τυφλά” στοιχεία επικοινωνίας, συνήθως ένα email address, το οποίο μάλιστα δεν είναι από εταιρικό τομέα αλλά από παρόχους δωρεάν email τύπου gmail. Δυστυχώς, τέτοιου είδους αγγελίες αντί να μας φέρνουν κοντά τους κατάλληλους υποψηφίους, ενισχύουν την πεποίθηση ότι η εν λόγω επιχείρηση κρύβεται για κάποιο λόγο.

Αν για κάποιο λόγο δεν μπορείτε, ως επιχείρηση, να βρείτε με ευκολία προσωπικό, αρχικά δείτε σε βάθος αν έχετε βγάλει “κακή” φήμη στην αγορά στην οποία δραστηριοποιήστε. “Τυφλά” στοιχεία επικοινωνίας δεν εξυπηρετούν σε τίποτα, αντίθετα ενισχύουν την κακή εικόνα μιας επιχείρησης. Βρείτε λύσεις και στην συνέχεια ενισχύστε την εικόνα του “πρότυπου” εργασιακού χώρου για να βρείτε το κατάλληλο προσωπικό.

2 – Αγγελίες με ρεαλιστικό περιεχόμενο

Το Copy – Paste είναι σύνηθες φαινόμενο όταν μια ξενοδοχειακή επιχείρηση αναρτά μερικές δεκάδες αγγελίες. Αυτό όμως το οποίο μας έκανε εντύπωση, είναι η διπλανή αγγελία όπου σε θέση για Chef, δίνονται προοπτικές εξέλιξης. Ειλικρινά, πόση εξέλιξη μπορεί να έχει ένας Chef σε ένα ξενοδοχείο; Θα γίνει ας πούμε διευθυντής;

Η πιστή αντιγραφή και επικόλληση αγγελιών για διαφορετικές θέσεις εργασίας είναι απαγορευτική. Σίγουρα, μια θέση βοηθού σερβιτόρου δεν έχει τις ίδιες απαιτήσεις ούτε φυσικά και τις ίδιες παροχές με μια θέση σερβιτόρου. Τέλος, οι παροχές θα πρέπει να είναι ρεαλιστικές και να μην τάζουμε ότι προσφέρουμε λαγούς με πετραχείλια, όπως η διπλανή αγγελία.

3 – Τέλος στους περιορισμούς

Οι περιορισμοί φύλου, ηλικίας, χρώματος και εθνικής καταγωγής είναι παράνομοι και αποτελούν εξ ορισμού δείγμα ενός τοξικού εργασιακού χώρου.

Άλλη μια κατηγορία αγγελιών είναι το διπλανό παράδειγμα. Έχουμε δει αγγελίες με όρια ηλικίας, αγγελίες με όρια φύλου (ειδικά σε θέσεις μπαρ και σέρβις όπου για κάποιο λόγο ζητούνται μόνο νεαρές κοπέλες), αγγελίες με όρια καταγωγής (μόνο για Έλληνες) κ.ο.κ.. Ναι και όμως τα έχουμε δει και τα έχουμε ζήσει σε συνεντεύξεις.

Αρχικά, θα πρέπει να γίνει κατανοητό, πως οι περιορισμοί σε φύλο, χρώμα, ηλικία και εθνική καταγωγή παραβιάζουν θεμελιώδεις ελευθερίες καθώς και την εργατική νομοθεσία 1 2 3 4 και επιβάλλονται σχετικές διοικητικές κυρώσεις. Αφετέρου, επιχειρήσεις οι οποίες επιβάλουν τέτοιου είδους περιορισμούς, ως απαίτηση για την θέση εργασίας (δηλαδή ως skill) εξ ορισμού θεωρούνται τοξικές και χωρίς κάποια υποτυπώδη κουλτούρα. Μακροπρόθεσμα, τα αποτελέσματα είναι να μην μπορούν να βρουν με ευκολία προσωπικό αλλά και τα άτομα με τα οποία συνεργάζονται να μην είναι τα κατάλληλα.

4. Η μάστιγα της εμπειρίας

Ειδικά στον ξενοδοχειακό κλάδο, η αγορά εργασίας μαστίζεται από την απαίτηση εργασιακής εμπειρίας ως προαπαιτούμενο για την κάλυψη μιας θέσης εργασίας. Τι γίνεται όμως όταν αυτή η προϋπηρεσία δεν υπάρχει; Πέφτουμε σε ένα φαύλο κύκλο ανεργίας λόγω του γεγονότος ότι ο υποψήφιος δεν έχει προϋπηρεσία;

Σε γενικές γραμμές, ειδικά σε βοηθητικές θέσεις όπως ενός ΄Γ μάγειρα, η προϋπηρεσία δεν θα πρέπει να είναι απαραίτητη και θα πρέπει η κάθε επιχείρηση να δίνει εμπειρία από μόνη της. Ειδικά όμως για την αγγελία που βλέπουμε δίπλα, ένα Γ μάγειρας με τουλάχιστον 3 χρόνια προϋπηρεσία, αν δεν είναι έτοιμος να προχωρήσει ως Β μάγειρας πλέον, μάλλον πως δεν είναι ο ιδανικός υποψήφιος. Ειδικά στο θέμα της προϋπηρεσίας, χαμηλώστε ή εξαλείψτε αυτόν τον πήχη καθώς δεν είναι προσόν για τον ιδανικό υποψήφιο. Κάντε επιτέλους την επιχείρησή σας τον χώρο όπου ο εργαζόμενος αποκτάει εμπειρία, δεν δίνει την δική του.

Ένας γ μάγειρας αν μετά από τρία χρόνια προϋπηρεσίας δεν είναι έτοιμος να προχωρήσει ως β μάγειρας, πως γίνεται να είναι ο ιδανικός υποψήφιος για την επιχείρησή σας;

5. Τελικά τι προσόντα αναζητάμε;

Οι περιορισμοί φύλου, ηλικίας, χρώματος και εθνικής καταγωγής είναι παράνομοι και αποτελούν παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας.

Όταν αναζητάμε προσωπικό, θέλουμε να φέρουμε και να καλύψουμε μια θέση εργασίας για να λειτουργεί απρόσκοπτα η επιχείρησή μας. Η κάθε θέση εργασίας απαιτεί, όπως είναι και φυσιολογικό, κάποιες δεξιότητες (hard skills) από τους υποψηφίους προκειμένου να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά τους. Για παράδειγμα ένας Chef de partie (Ά μάγειρας) αναμένουμε εκτός των τεχνικών γνώσεων, να μπορεί να ηγηθεί τη μικρής ομάδας του κατά την διάρκεια της βάρδιας και να φέρει εις πέρας την παράθεση του δείπνου ή του γεύματος.

Το προσόν της καθαριότητας και ευπαρουσίαστης κατάστασης των πάγκων εργασίας δεν είναι προσόν. Είναι κάτι που αναμένουμε από όλο το προσωπικό της κουζίνας όχι μόνο από ένας Α μάγειρα. Αυτό το οποίο είναι επίσης αναμενόμενο είναι η εκάστοτε επιχείρηση στον επισιτισμό, να διαθέτει κάποια στάνταρτ υγιεινής και ασφάλειας τα οποία θα επικοινωνεί με όλο το προσωπικό της σε καθημερινή βάση. Τα προσόντα λοιπόν, είναι τα hard skills ή οι δεξιότητες που απαιτούνται για την κάλυψη της θέσης και την απρόσκοπτη λειτουργία της επιχείρησης. Θα αναμέναμε λοιπόν από αυτή την επιχείρηση ως απαίτηση κάποιες Οργανωτικές ικανότητες (προγραμματισμός και έλεγχος καθαριοτήτων) ή ηγετικές ικανότητες (lead by example).

Αφήστε μια απάντηση

Μυρτάκης Δ. Μιχάλης

Γεννήθηκα το 1980 στο Ηράκλειο Κρήτης. Αποφοιτώντας το 1997 από το λύκειο, έγινα δεκτός στη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων από όπου και αποφοίτησα από το τμήμα Μαγειρικής Τέχνης. Στην συνέχεια απέκτησα το BCs μου στην Διοίκηση Επιχειρήσεων.